Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2015

Η ΖΥΓΑΡΙΆ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΎ

                Ένα ακόμα από εκείνα τα ποιήματα θα σας δημοσιεύσω σήμερα.Είναι από τα πιο   αγαπημένα μου.Έχει γραφεί πολλά χρόνια πριν, πριν ακόμα έρθει το ευρώ στην Ελλάδα.Αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της ίδιας που έγραψε το ποίημα: Στον πατέρα που έφυγε.(βλ.25.05.2015)
Αλλά πάντα παραμένει επίκαιρο αφού: στο ευαγγέλιο μετά την Ύψωση Τιμίου Σταυρού ακούμε: 

36 τί γὰρ ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον, καὶ ζημιωθῇ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ; 37 ἢ τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;


                                             Η ΖΥΓΑΡΙΆ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΎ
Είδα χθες στο όνειρό μου κάτι φοβερό
μα για μένα όμως ήταν ,τόσο φανερό.
Είχα δει πως πιά δεν ζούσα, πήγα να κριθώ,
όπως λέει η θρησκεία, ΄κεί στον ουρανό.

Κάνω πίσω για να φύγω, όπως τον λαγό,
μα στον δρόμο συναντάω, κάποιον αρχηγό.
Κάνω σκέψη να του δώσω λίγα μετρητά,
δεν περνάνε εδώ μου λέει τούτα τα λεφτά.


-'Εχω κάμποσες δραχμούλες , έχω και ευρώ
είναι νόμισμα καινούργιο και πολύ γερό.
-Δεν περνάνε εδώ οι δραχμούλες, ούτε τα ευρώ,
εδώ πάνω φέρνουν όλοι μόνο το Σταυρό.

Φρόντισες ποτέ τις χήρες και τα ορφανά;
'Εζησες όπως σου είπα έτσι ταπεινά;
Είδες τον συνάνθρωπό σου σαν τον αδερφό;
Εσυγχώρησες ακόμα, ΄κείνον τον εχθρό;

Αν στη γη έχεις γογγύσει, τώρα θα κριθείς'
δεν γλυτώνεις απ την κρίση, όσο κι αν ποθείς.
-Δεν περνάνε εδώ οι λίρες οι κυπριακές;
Ούτε τα δολλάριά μου, ούτε οι αγγλικές;

-Όχι, σου το ξαναλέω, μόνο τα καλά
και τα έργα πούχεις κάνει πρέπει νάν' πολλά.
Δεν περνούν εδώ τα γρόσια, έλα στη σειρά.
-Δεν πειράζει πάω πίσω, τέρμα στην ουρά.

Όταν ζούσα πάντα πρώτη , ήθελα να μπω,
τώρα τελευταία πάω, πίσω να σταθώ.
Δεν μου φεύγει πια το βλέμμα απ ΄την ζυγαριά,
μα τα λάθη ολονών μας είναι πιο βαριά.

Όσο πάω και ζυγώνω, μπρος στη ζυγαριά,
τρέμει όλο το κορμί μου, πάει η σιγουριά.
Σαν πουλί εγκλωβισμένο, τα φτερά χτυπώ,
μήπως και τα καταφέρω, να ελευθερωθώ.

Βλέπω μπρος μου, βλέπω πίσω, βλέπω αριστερά
μήπως και παραχωρήσω σ' άλλον τη σειρά.
Τρέμει τώρα η καρδιά μου, όπως του λαγού,
αχ! και νάχα δυο φτερούγες σαν του πελαργού!

Βάζω πλώρη και το στρίβω, σαν την αλεπού,
τρέχοντας αναρωτιέμαι, πού θα πάω πού;
Όσο τρέχω λαχανιάζω , κόβεται η λαλιά
όταν κάποιος μου αρπάζει από τα μαλλιά.

-'Ελα εδώ και μην ξεφεύγεις, έλα μην αργείς.
κάνε γρήγορα σου λέω ν' απολογηθείς.

-Κάνε μια εξαιρεσούλα σε παρακαλώ
το καλό που θα μου κάνεις ρίξ'  το στο γυαλό.

-Έλα ήρθε η σειρά σου, να η ζυγαριά,
μα τα γόνατα λυγίζουν,πάει η σιγουριά.
-Κοίταξε εδώ του λέω, δείχνω τα φλουριά,
έκανα οικονομίες για τα γηρατειά.

-Είπα, δεν περνάει εδώ πάνω, κανενός πουγγί
είναι χρήμα που πληρώνουν, μόνο εκεί στη γη.
Βάλε τη συνείδησή σου για να ζυγιστεί
και στη θέση της να πάει να ξεκουραστεί.

-Σπάει η ζυγαριά απ ΄το βάρος, πάω να χαθώ!
-Είχα τόσες αμαρτίες; Άχ! θα τρελλαθώ!
Κάνω πίσω τρομαγμένη, βάζω μια φωνή
και πετιέμαι απ το κρεββάτι, σαν τη μηχανή.

Δίνω μια στην κεφαλή μου να βεβαιωθώ
πως δεν έχω εγώ πεθάνει κι η καυμένη ζω.
Τρέχω μπρός στο εικονοστάσι και γονυπετώ,
-Παναγιά μου , δώσ μου χρόνο να εξιλεωθώ!

Από σήμερα και πέρα, άλλαξα πολύ
και θα γίνω εις το μέλλον τέλεια Χριστιανή.
Κι όταν πάω εκεί πάνω, για να δικαστώ
τρέχοντας εγώ θα πάω, πρώτη να σταθώ.

                     '' Νούφαρο''


  Αγαπημένες μου,με όλα όσα συμβαίνουν στο Αιγαίο,
δεν είχα κάτι να γράψω.Ο καθένας μας, αφουγκράζεται τις σιωπές του...
Σας εύχομαι καλό μήνα, καλόν Νοέμβρη
με μερικές εικόνες γαλήνης στους Αγίους Αναργύρους του χωριού μου, χθες αργά το απόγευμα.







αυτή η πάνω  φωτ. είναι από άλλη εποχή.Το παρεκκλήσι μας, εορτάζει και την πρώτη Ιουλίου.
στον περιβάλλοντα χώρο, τα μωβ φθινοπωρικά λουλουδάκια σε αφθονία.

Αγαπημένες μου φίλες
αγαπημένοι μου φίλοι
Να είστε καλά!
Σημ.: σας ευχαριστώ για τα υπέροχα σχόλιά σας σε προηγούμενες αναρτήσεις μου, θα σας απαντήσω ένα προς ένα, μόλις βρεθεί χρόνος, το ζητούμενο.






19 σχόλια:

  1. Αχ!! βρε αδερφι μου καλο κ αγαπημενο ποσο μας γαληνευεις με τα λογια σου .. οπως και εκεινη που εγραψε αυτό το ποιημα... ειναι παντα επίκαιρο..αν.. έχουμε αγαπη για τον συνανθρωπό μας...σιγουρα δεν θα φοβηθουμε την ζυγαρια του ουρανού...μου αρεσε το ρολοι ... δενει με το ποιημα βοηθεια μας να είναι οι Αγιοι Αναργυροι ματια μου...και ας μην χαθουν αλλες ψυχουλες στα κύμματα του Αιγαιου πια... να είσαι καλα δεν μπορω να γραψω οσα θα ήθελα .. ντρέπομαι να χαίρομαι πολλες φορες...δεν ξερω τι να πω Αδερφι μου... μονο να τελειωσει αυτός ο ξεριζωμος.. των ανθρώπων. φιλώ σε .!!! καλο μηνα να έχεις ..θα τα πουμε.. ναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό και ευλογημένο μήνα Βαρβάρα με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόσο όμορφο ποίημα και πόσο τρυφερές και ουσιαστικές οι ευχές σου! Να είσαι πάντα καλά φίλη μας, να έχεις ένα όμορφο μήνα με πολλά χαμόγελα και καθόλου θλίψη!!
    Με την αγάπη μας
    Μαρίνα - Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η αρχή του ποιήματος μου θύμισε ένα που μας μαθαιναν στο σχολείο.
    Είδα χθες βράδυ
    στ' όνειρό μου
    τον γεννημένον μας Χριστόν
    τα βόδια
    πάνω του φυσσούσαν
    μ' ολο το χνούτο το ζεστό.

    ......................................
    Το μέτωπό του έλαμπε σαν ήλιος
    και μέσα η φάτνη η φτωχική
    έλαμπε ποιο λαμπρά από μέα
    με κάποια λάμψη μαγική.

    Καλό μήνα

    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. υπέροχο !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Εναν καλοτυχο και δημιουργικο μηνα σου ευχομαι ψυχή μου !!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό μήνα γλυκιά μου Βαρβάρα!
    Συμμερίζομαι τις σκέψεις σου και την εσωτερική σου αμηχανία απέναντι σε όλα όσα συμβαίνουν!
    Υπέροχη η ζυγαριά και το ποίημα επίσης!
    Φιλάκια και καλή εβδομάδα να έχεις :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ επίκαιρο το ποίημα...
    Θέλω να κρατήσω τις όμορφες φωτογραφίες σου που μας γεμίζουν γαλήνη και τη φράση σου "Ο καθένας μας, αφουγκράζεται τις σιωπές του..." Αυτό ακριβώς..
    ΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, γλυκιά μου! Να είσαι καλά και να έχεις έναν υπέροχο μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γλυκια μου Βαρβαρα καλημερα!
    Τι υπεροχο και ευλογο ποίημα
    Τι ευχες, τι εικονες, τι πραγματα πολλα μοιραστηκες μαζι μας με το ιδιο "μουδιασμα" που εχουμε ολοι μας εναντι της κοινωνιας και των τελευταιων ασχημων ειδησεων της....

    Θελω να χαμογελας!
    Τα φιλια και την αγαπη μου ολη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα Βαρβάρα μου και καλό μήνα!
    Το ποίημα υπέροχο όπως και η ζυγαριά.
    Βοήθειά μας οι Άγιοι Ανάργυροι.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Άκρως γαλήνιο το ποίημα και συμβουλευτικό συνάμα, Βαρβάρα, μπορεί λίγο απόμακρο από τούτη την άγρια εποχή μας που έχασε το νόημα της ζωής. Έτσι σου 'ρχεται να το χαϊδέψεις...

    Καλό μήνα να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θαπρεπε να το διαβάζουμε κάθε μερα Βαρβάρα μου, για να μη βρεθούμε προ εκπληξεως.
    Αυτοί που προκαλούν τον κακό χαμό, δεν ξέρουν ότι δεν περνούν τα λεφτά τους Εκεί;
    Να είσαι καλά και καλό μήν..
    Φιλακια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το ποίημα ταιριάζει σε όλους μας. Καταλαβαίνω απόλυτα πώς νιώθεις με όσα συμβαίνουν στις μέρες μας.
    Καλό μήνα, φίλη μου, ο Θεός μαζί σου.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σε καταλαβαίνω... όλοι μας κάνουμε παρόμοιες σκέψεις αυτό τον καιρό.
    Καλό μήνα να έχεις, χαρούμενο και δημιουργικό! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οι στίχοι μέσα από τη συγκινητική τους καθαρότητα, εκφράζουν την αγωνία των αγαθών ψυχών, μη τυχόν βλάψουν το συνάνθρωπο κι ακόμα, μήπως δεν έπραξαν το καλό στο βαθμό που μπορούσαν!
    Και πολύ σωστά, Βαρβάρα, τους συνδέεις με την έξοχη ρήση «τι γαρ ωφελήσει …».
    Αξιολογώντας τις προτάσεις ζωής τού χριστιανισμού, άλλες θετικά και άλλες αρνητικά, βρίσκω τη ρήση τής σημερινής ανάρτησης, τη σημαντικότερη, βαθιά φιλοσοφημένη και την πιο ουσιαστική για την αρμονική συνύπαρξη των ανθρώπων.
    Προσυπογράφω την διατύπωσή σου «Ο καθένας μας αφουγκράζεται τις σιωπές του».
    Να είσαι καλά, Βαρβάρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλό μήνα και σε σένα, Βαρβάρα μου!!! Υπέροχο το ποίημα!!!! Νά'σαι καλά που το μοιράστηκες μαζί μας!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Βαρβάρα μου το ποίημα είναι υπέροχο, το αντέγραψα και το κράτησα για να το διαβάζω τακτικά...σ΄ευχαριστώ που το μοιράστηκες μαζί μας....οι φωτογραφίες σου μου άρεσαν ιδιαίτερα, το πετρόκτιστο εκκλησάκι των Αγίων Αναργύρων , βοήθειά μας, αποπνέει γαλήνη και
    κατάνυξη...Καλό μήνα να έχουμε




    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ε!εεεεεεε! χαθήκαμε Βαρβάρα!! Εγώ έτσι και αλλιώς πελαγοδρομώ (αλλά χωρίς να ποτε να πνιγώ) με τα τόσα τόσα στα όποία προστέθηκε και μία βάπτιση οπότε με παρέα και σφιχτή αγκαλιά του αγχους θα πορευτώ μάλλον για 50 και πλέον μέρες. .Το ποίημα δεν το διάβασα εχω πολύ λίγο χρόνο για να σχολιάσω τις δουλειές των αγαπημένων μου και να πάω για υπνο από το πρωι φρόντιζα και τα δύο και είμαι τώρα κατάκοπη!!! Απόλαυσα όμως τις φωτό και την φωτό μιας άλλης εποχής με τα μικρά κρινάκια !!! Ειμαι κι εγώ όπως και όλοι θλιμμένη αλλά και πολύ θυμωμένη για τα τόσα που γύρω μας συμβαίνουν!!!! Φιλάκια πολλά και να περάσεις μία γλυκιά και ήρεμη Κυριακή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημέρα Βαρβάρα μου αγαπημένη!! Τι υπέροχο ποίημα και πόσο επίκαιρο πάντα!! Ετσι είναι, όλοι θα κριθούμε κάποτε στην ζυγαριά του ουρανού και τα χρήματα δεν περνούν εκεί. Τι όμορφο το ρολόι με τη ζυγαριά!! Σε φιλούμε γλυκά και σου ευχόμαστε να περνάς όμορφα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή