Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Ας γραφεί στο σύννεφο...

..........εις μνήμην...

  Όταν ο μεγάλος μας γιος άρχισε να γράφει, μέσα στο πρώτο του λεύκωμα με μια μικρή κλειδαριά, σημείωνε μια ατέλειωτη σειρά αριθμών και τον ρώτησα:
   -τι σημειώνεις παιδί μου εκεί;
   -γράφω το τηλέφωνό μου!όταν  μεγαλώσω και φύγω  πολύυύ μακριά, όταν θα έρχομαι στον Πολύγυρο,θα λέω: ας περάσω να δω τη γιαγιά που μας μεγάλωσε!
Σ' αυτή τη γιαγιά με πολλή σκέψη αφιερώνω την ανάρτησή μου.

Ήμασταν από τους τυχερούς.
Κάπου στην τρίτη τάξη, σε θέμα έκθεσης : η οικογένειά μου, μεταξύ άλλων,
το παιδί έγραψε:
Έχω τέσσερις γιαγιές και τρεις παππούδες.

Και ο δάσκαλος, θεώρησε λογικό να μας καλέσει για..διευκρινίσεις γιατί ..κάτι δεν πήγαινε καλά....
'Οταν του εξήγησα πως ναι, έτσι είναι, έχουμε τους βιολογικούς δικούς μας γονείς, δύο γιαγιές -δυο παππούδες, καθώς και μια αδερφή της γιαγιάς τους που πρόσφατα είχε χάσει τον άνδρα της (αναφορά στην ανάρτησή μου ΑΝ...), καθώς και τους ανθρώπους που μένουν τα παιδιά (νταντά τους) από τη γέννησή τους , που λόγω ηλικίας, τους αποκαλούσαν παππού και γιαγιά επίσης, διευκρινίστηκε πως ναι, υπάρχουν παιδιά με τέτοιες τύχες!
Γιατί ναι,  ήταν τύχη στην επιλογή μας  στον άνθρωπο αυτόν, που μεγάλωσε τα παιδιά μας, τις ώρες που εργαζόμασταν.
Ήταν ο άνθρωπος που είχα απόλυτη εμπιστοσύνη.
Σ΄αυτή την γυναίκα που είχε ενσωματωθεί συναισθηματικά στην οικογένειά μας, που ήταν παρούσα στις σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις, στα γενέθλιά τους,  και σε μια ανάρτηση με θέμα:το βαλιτσάκι που δεν ταξίδεψε, κάνω επίσης  αναφορά....
Ποτέ δεν ξεχώρισε τα δικά της εγγόνια από τα δικά μας παιδιά. Τόσο, που δημιουργούνταν κάποιες φορές και παιδικές πικρίες μεταξύ των παιδιών- εγγονών, που πίστευαν πως η γιαγιά τους , αγαπούσε περισσότερο, τα παιδιά στα οποία αναφέρομαι.
  Είχε την αγάπη μας και τον σεβασμό μας  όλα αυτά τα χρόνια, κι ας πέρασαν δεκαετίες από τότε!
  Τόσες δεκαετίες, και .....κάθε χρόνο, σε κάθε γλάστρα μας, παράλληλα με άλλα φυτά, φυτρώνει ο σπόρος που κάποτε πήρα από τα νυχτολούλουδά της.
  Αυτή την εποχή και φέτος, έχουν γεμίσει οι γλάστρες μας, αλλά ακόμα δεν έχουν ανθίσει.
 
 
Σημ.: το λουλουδάκι αριστερά σε όλες του τις αποχρώσεις του κίτρινου, αλλά και φούξια και κόκκινο, όλα τα χρώματα αυτοφύονται κάθε χρόνο εδώ και 26 συνεχή χρόνια από όταν πήραμε τους πρώτους σπόρους απ΄την αυλή της γιαγιάς μας, της τέταρτης γιαγιάς μας!
 
Ευτυχώς υπάρχουν αρκετές   φωτογραφίες. 

  Η τελευταία της φωτογραφία, ήταν λίγες μέρες πριν το μεγάλο ταξίδι.
Όταν το ακουσα,   στην παραίνεσή μου πως δεν πρέπει να βγάζουμε φωτογραφίες τους ανθρώπους όταν είναι άρρωστοι, αλλά να τους θυμόμαστε στις όμορφες στιγμές τους, η κυρία που έβγαλε τη φωτ. και τον τελευταίο καιρό, πρόσφερε με αγάπη τις υπηρεσίες της κάποιες ώρες, συνεπικουρώντας   την οικογένεια της γιαγιάς, μου είπε:
-Μα, την έβγαλα όταν ήρθαν τα παιδιά σας να τη δουν! ήταν τόσο χαρούμενη, έλαμπε! δες τε!
Και είδα.
 ................................................................................................................


  Από έξι εβδομάδων στο πρώτο μας παιδί, το ίδιο και στο δεύτερο  και για όσα χρόνια το απαιτούσαν οι συνθήκες, μόνο αγάπη και σεβασμός και εμπιστοσύνη υπήρχαν ανάμεσά μας!
Πριν κάποια χρόνια, σε ένα τυχαίο πέρασμα από το σπίτι της, μου χάρισε τα δύο παρακάτω ολόλευκα ομοιόμορφα πλεκτά  :  -Αυτά τα έπλεξα με αγάπη, να τα δώσεις τα παιδιά σου να με θυμούνται!
Τα θυμήθηκα πριν λίγο καιρό, και ήρθε η ώρα να δρομολογηθούν στα καινούργια σπιτικά για όπου προορίζονται!




                                Σ΄αυτόν τον άνθρωπο θέλω ν' αφιερώσω αυτές τις γραμμές.
...................................................................................................................................................

     Σ΄ευχαριστούμε που συμπορευτήκαμε τόσα χρόνια
   αγαπημένη μας κυρία Γούλα για μας, γιαγιά Γούλα για τα παιδιά μας.



  Κι όπως θ΄ανεβαίνει η γαλήνια ψυχούλα σου στον ουρανό,συνοδευόμενη με τον άγγελό της,
κάπου ανάμεσα στα σύννεφα , η ροζ πινελιά που θα δεις, είναι η δική μας συμπυκνωμένη αγάπη.
  Θα μένει για πάντα και εδώ στη γη στις καρδιές μας  και εκεί αποτυπωμένη στο σύννεφο, για να είναι κοντύτερα στον ουρανό σου!

 Κι αν στη γειτονιά των αγγέλων συναντήσεις τον αγαπημένο σου σύντροφο και τους υπόλοιπους τρεις παππούδες μας και τρεις γιαγιές μας, να μεταφέρεις και τη δική μας αγάπη!Και να τους πεις πως δεν τους ξέχασε κανείς!

  Η γειτονιά σου είναι πάντα εδώ, είναι πάντα η γειτονιά μας! 
 καλόν Παράδεισο! ἔνθα οὐκ ἔστι πόνος, οὐ λύπη, οὐ στεναγμός, ἀλλὰ ζωὴ ἀτελεύτητος.
  Σε αγαπούμε!
  Το ξέρεις!

 Τα νυχτολούλουδά  σου , κάθε καλοκαίρι θα ανθίζουν!
.......................................................................................................................................................
22.05.2017 ένα χρόνο μετά....
Πρωί πρωί, η ματιά μου στον ουρανό....διακρίνει....μια μεγάλη ροζ πινελιά!Οχι δεν είναι ζωγραφιά...είναι η σκέψη μου...ζωγραφισμένη.... Είναι η εβδομάδα του ετήσιου μνημοσύνου...
Καλόν παράδεισο αγαπημένη μας γιαγιά! και...σύμπτωση; είμαι κι εγώ πλέον...γιαγιά....αλλά το ξέρω μας  βλέπεις...

22 σχόλια:

  1. Ποσο συγκινητικη αναρτηση! Ναι υπηρξατε τυχεροι που γνωρισατε εναν τετοιον ανθρωπο που δωσατε και πηρατε τοση αγαπη! Κι ας ποναει ο χαμος οταν περασει ο καιρος κι η θλιψη καταλαγιασει θα μενει η γλυκαδα της αγαπης.. καλο της παραδεισο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ποσο συγκινητικη αναρτηση! Ναι υπηρξατε τυχεροι που γνωρισατε εναν τετοιον ανθρωπο που δωσατε και πηρατε τοση αγαπη! Κι ας ποναει ο χαμος οταν περασει ο καιρος κι η θλιψη καταλαγιασει θα μενει η γλυκαδα της αγαπης.. καλο της παραδεισο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγκινήθηκα!!!!
    Πάρα πάρα πολύ
    Εχω και εγω μια γιαγια που λατρευω και ξερω πως ειναι, πολυ δυσκολο...
    Να τη θυμαστε παντα με αγαπη
    Ο Θεος να αναπαυσει την ψυχη της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι συγκινητική ανάρτηση Βαρβάρα μου!
    Είχα κι εγώ την αδερφή της γιαγιάς μου της Αριστέας σαν γιαγιά, αφού δεν γνώρισα άλλη γιαγιά και τι σύμπτωση μου είχε πλέξει κι εμένα συμβάλλοντας στα προικιά μου!
    Υπέροχα τα πλεχτά της!
    Η ώρα η καλή των παιδιών σου ( ☺ έχω πληροφόρηση εγώ!!! )
    Πολλά φιλιά και καλά να περνάς!

    υγ: να τη θυμάστε πάντα με αγάπη!
    Ο νεκρός συνεχίζει τότε να ζει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι όμορφα τα λες γλυκιά τρυφερή Βαρβαρούλα! Είσαι τυχερή που έχεις τέτοιες αναμνήσεις φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άχου πόσο συγκινήθηκα δε λέγεται! Να είστε όλοι καλά και να την θυμάστε με αγάπη.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μα είναι τόσο ξεχωριστές οι λέξεις που διάλεξες Βαρβάρα μου για την τέταρτη γιαγιά εκείνη που τρυφερά αγκάλιασε την οικογένειά σου !!! Θα ζει πάντα στην ψυχή σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βαρβάρα μου συγκινήθηκα πάρα πολύ με όσα γράφεις. Φαντάζομαι τον πόνο σας, δεν υπάρχουν λόγια γι αυτό, ήταν όμως τυχερό να έχετε μια τόσο δυνατή σχέση αγάπης με έναν τόσο εξαιρετικό άνθρωπο. Κρατήστε τις γλυκιές αναμνήσεις και να τη θυμόσαστε πάντα με αγάπη. Καλό παράδεισο να έχει και θα είναι πάντα κοντά σας, μέσα στην καρδιά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγκινήθηκα κι εγώ πολύ από αυτή σου την κατάθεση ψυχής. Λυπάμαι πολύ για το χαμό της, να ζήσετε να τη θυμάστε με αγάπη...
    Καλό Παράδεισο να έχει.
    Φιλιά πολλά μαζί με τη σκέψη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ποσο ειλικρινες κ ποσο συγκινητικο..δεν μπορω να συγκρατησω τα δακρυα μου καθως νιωθω πως οφειλω κ γω ενα ευχαριστω σ αυτον τον σπουδαιο ανθρωπο που φροντιζε τον ανθρωπο μου..μακαρι να ναι η ψυχούλα της γαληνια εκει ψηλα κ να τον προσεχει κ απο κει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ποσο ειλικρινες κ ποσο συγκινητικο..δεν μπορω να συγκρατησω τα δακρυα μου καθως νιωθω πως οφειλω κ γω ενα ευχαριστω σ αυτον τον σπουδαιο ανθρωπο που φροντιζε τον ανθρωπο μου..μακαρι να ναι η ψυχούλα της γαληνια εκει ψηλα κ να τον προσεχει κ απο κει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βαρβαρα μου τι τρυφερη αναρτηση !!!!
    ποσο τυχερα τα παιδια σου να εχουν τετοιους ανθρωπους διπλα τους!!!
    και εκεινα τα διδυμα πλεκτα??? ποση αγαπη κρυβουν μεσα τους
    να ειναι καλα εκει που πηγε
    καλο μηνα να εχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είδες, καμιά φορά αυτοί οι "ξένοι" άνθρωποι είναι πολύ πιο "δικοί" απ' τους δικούς σου.
    Καλό παράδεισο να έχει η αγαπημένη και σεβαστή απ' όλους κυρία Γούλα. Και θα έχει. Με τόση αγάπη και αφοσίωση που πρόσφερε, σίγουρα θα έχει!!!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μα δεν θα μπορούσες να γραψεις τίποτε διαφορετικο εκτός απο το συναίσθημα της αγαπης αδέρφι μου...δες τι ωρα μπορεσα να σου γραψω...κατασυγκινηθηκα με οτι ομορφο εγραψες για αυτην την ομορφη σχέση.. και την γιοαγαι που πήρε και εδωσε τόση αγαπη... τι ωραιαότερο αγαπη μου απο το να φευγουμε και να αφήνουμε πίσω μας ενα τετοιο συναισθημα καλοσυνης... αυτό ειναι ουσια του περασματος μας απο την ζωή..!! Καλο παραδεισο να έχει και σιγουρα ξερεις οτι την σκεφτεστε και την αγαπατε... να είσαι καλα μικρή μου καποια στιγμή θα σου στηλω να ακουσεις και τα κυμματα ακομα δεν κατεβηκα παραλία... να βρω την σειρα μου που λεμε... να ταχτοποιηθω πρωτα... ναι; να έχεις ενα ομορφο μηνα οτι και να κανεις... χαιρομαι που τα λεμε .. αδέρφι μου.. φιλακιαααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Βαρβάρα μου αναπαυμένη να είναι η γιαγιά που έγινε για τα παιδιά και για εσάς "δικός σας άνθρωπος", ένας άγγελος φύλακας.....Να ζήσετε να την θυμάστε και μακάρι όλοι να έχουμε την ευλογία να έχουμε τέτοιους πολύτιμους ανθρώπους στη ζωή μας....Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πραγματικά μία υπέροχη κατάθεση ψυχής! Σε ευχαριστούμε που μας έκανες κοινωνούς των σκέψεών σου!!!! Να είστε γεροί να την θυμάστε με αγάπη! Θα ζει πάντα στην καρδιά σας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πραγματικά μία υπέροχη κατάθεση ψυχής! Σε ευχαριστούμε που μας έκανες κοινωνούς των σκέψεών σου!!!! Να είστε γεροί να την θυμάστε με αγάπη! Θα ζει πάντα στην καρδιά σας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ax, κορίτσι μου...
    Να 'ξερες πόσο με συγκίνησες... Πόσο με άγγιξες...
    Έχω βουρκώσει... 'Εχω υπερ-ευαισθησία στο συγκεκριμένο θέμα...
    Μια μεγάλη αγκαλιά θέλω να σου αφήσω! Έχεις πάντα την αγάπη μου!
    ❤ ❤ ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η αγάπη και η ευγνωμοσύνη είναι δυνατά συναισθήματα!!!
    Αξίεπαινη η αναφορά σου στην κυρία που έβαλε τόση στοργή στο μεγάλωμα των παιδιών σου!!!Είμαι απόλυτα σίγουρη πως η δική σας συμπεριφορά συνέβαλε κατα πολύ!!!Βαρβαρούλα είσαι καλοπροαίρετος άνθρωπος και με τον τρόπο σου βγάζεις μόνον τα καλά συναισθήματα των ανθρώπων !!Επόμενο είναι λοιπόν να σας αγαπήσει και να κάνει το καλύτερο για σας.Οσο για τα πλεκτα είναι δώρα καρδιάς και αγάπης οπότε είναι περισσότερο πολύτιμα από τα δώρα των "υποχρεώσεων"Να ε'ισαι καλά και να περάσεις όμορφο καλοκαίρι!!! Καλό ξημέρωμα Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο Θεός να την αναπαύσει. Ήσασταν τυχεροί που αγάπησε τα παιδιά σας....

    Σού εύχομαι πάντα τέτοιους ανθρώπους στον δρόμο σου, Βαρβάρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή