Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

Ο χιονάνθρωπος με τη ζεστή καρδιά

  Καινούργιος χρόνος...
  Χιόνισε πολύ.Το χιόνι κάλυψε τα πάντα.
  Τα στολισμένα από τις γιορτές σπίτια,έπρεπε να ξεστολιστούν.Να κρυφτούν τα παιχνίδια σε κούτες για τα επόμενα Χριστούγεννα!
  Ένας φιόγκος ξέμεινε αθέατος σε μια άκρη, αρνούμενος να ακολουθήσει το πλήθος.
  -Ω! τι κρίμα!Τόσο λίγο κρατούν λοιπόν τα Χριστούγεννα; είπε μελαγχολικά στα λευκά πανάκια της σκόνης που ανυπομονούσαν  να πιάσουν δουλειά και να ξαναφέρουν το σπίτι στην καθημερινότητά του.
 -Και τι να κάνουμε   φίλε; Σκόνη πιάσανε όλα τα στολίδια!κοντά είκοσι μέρες τώρα μέσα στη ζεστασιά  και τη θαλπωρή, με προσωπάκια γελαστά και αγαπημένα!'Αιντε, μπες μέσα στο χαρτόκουτο να πιάσουμε δουλειά!Μια φορά είναι τα Χριστούγεννα, όχι κάθε μέρα!
-Όχι κάθε μέρα; τι άκουσε;αναρωτήθηκε ο φιόγκος.
Κι εγώ που νόμιζα πως θα ήμουν χρήσιμος όλες τις; εποχές!πως θα μπορούσα να στολίζω το κάθε τι!
Από μια κουρτίνα, ένα κουτί δώρου, ένα περιτύλιγμα...
Τι πάει να πει:μια φορά είναι τα Χριστούγεννα;ξαναείπε...
Τα Χριστούγεννα είναι κάθε μέρα!Με χιόνι ή όχι, με βροχή ή με αέρα, πρέπει να είναι κάθε μέρα!
..........................................................
Χιόνι, πυκνό χιόνι...
Σχημάτισε ένα λευκό όγκο αρκετό στο στενό μπαλκόνι...
-Τι να σου κάνουμε; φώναξαν τα πανάκια.Θα σε περιμένουμε ακόμα για πολύ; 'Αιντε ν΄αρχίσουμε δουλειά.
Μα , να! ένας κοντός χιονάνθρωπος!Μήπως να του δώσουμε μια μικρή παράταση χρόνου;μια ακόμα μικρή χαρά;μια άλλη χρήση; ψιθύρισαν μεταξύ τους...
Η σκέψη τους ακούστηκε.Κι έγινε εικόνα. Και η εικόνα υλοποιήθηκε και  οδήγησαν τον κόκκινο  φιόγκο στη θέση του κασκόλ.

 


       Ένας κοντός χιονάνθρωπος, με τον χρωματιστό φιόγκο στο λαιμό του     και  στο  κεφάλι του       ν ' ανεμίζουν ανέμελα τα λευκά του μαλλιά, πριν αναλάβουν υπηρεσία και γεμίσουν τα πανάκια σκόνη.

Μα, δεν έχει δα κρύο.Χιόνι ναι, κρύο, όχι.
-Ω!Τι όμορφα!στόλισα το λαιμό του φετινού χιονάνθρωπου!του πρώτου χιονάνθρωπου της νέας χρονιάς σ' αυτό το μπαλκόνι!Είπε μέσα του ο φιόγκος.Αλλά πόσο θα διαρκέσει αυτό;
Μια λάμψη!τι είδους λάμψη είναι αυτή; Μια λάμψη ζεσταίνει την καρδιά μου!Ένοιωσε ο χιονάνθρωπος.
 












 Και σε λίγο, ο μικρός χιονάνθρωπος με το κόκκινο φιόγκο αντί για κασκόλ και τα λευκά του απαλά μαλλιά, ένοιωθε στο δεξί του μέρος να χτυπά μια ζεστή καρδιά!
Νοιώθω!υπάρχουν συναισθήματα, ένοιωθε τόσο όμορφα!Μόνο οι άνθρωποι σίγουρα έχουν ζεστή καρδιά, σκέφτηκε.
Και τότε άρχισε να σκέφτεται. ' Οπως σκέφτονται και οι άνθρωποι. Με τη ζεστή καρδιά.
Σκεφτόταν του άστεγους,τους φτωχούς, τους κατατρεγμένους, ακόμα και τα ζωντανά στις στάνες των ανθρώπων σκεφτόταν.Σκεφτόταν τους ανθρώπους που αποκλείστηκαν χωρίς νερό και ηλεκτρικό, χωρίς θέρμανση, χωρίς φαγητό.Κι αυτούς που δεν είχαν ξύλα.Όχι επειδή δεν προνόησαν αλλά επειδή δεν είχαν τη δυνατότητα να προνοήσουν.Σκεφτόταν  τους αρρώστους, τα γεμάτα νοσοκομεία, τα κοκκαλωμένα πόδια, τα παγωμένα χείλια, τα στεγνωμένα δάκρυα...
Δάκρυα...είπα δάκρυα....
κι εκεί που σκέφτηκε τη λέξη δάκρυα, η καρδιά του άρχισε να στάζει..κόκκινα δάκρυα...




 Η καρδιά της αγάπης έλοιωνε....Δάκρυα αίματος...Αίμα ...πόνος...
Παγωνιά...κρύο...απανθρωπιά...δυστυχία...πείνα...πόνος...πόνος...
Μήπως δεν έπρεπε να δοκιμάσει για λίγο τα συναισθήματα των ανθρώπων;
Ο λευκός του χιτώνας γέμιζε σταγόνες αίματος...Δάκρυα αίματος...Και στο στήθος του ένα κενό...
Δηλαδή....στους  ανθρώπους....ματώνει η καρδιά τους;
Ω! δεν το γνώριζε!Καλύτερα που δεν το γνώριζε...



Καλύτερα χιονάνθρωπος!καλύτερα χωρίς καρδιά μονολόγησε κι άφησε το σώμα του να γίνει χιόνι.......

22 σχόλια:

  1. Και εδω η συμτωση,,!!!!! την ιδια ωρα που ήσουν σε μενα .. ημουν σε σενα αδερφι.. χα.χα.. !!
    Ο χιοναθρωπος σου .. τι καλα που εκανε και εμεινε απλα ενα χιοναθρωπος!!! και εγω αν ημουν στην θεση του δεν θα ήθελα ολο αυτόν το πονο και τα δακρυα των ανθρωπων...αν μπορουσε να κρατουσε την καρδια του σιγουρα αυτη θα ηταν για να χαρισει μονο χαρα κι αγαπη..ναι ετσι θα ηθελε να είχε ανθρωπινα αισθήματα...και τότε ναι... δεν θα ήθελε να λιωσει ποτέ..!!!νομιζω οτι ο φιογκος του θα λυπηθηκε.. που εμεινε τοσο λιγο στο λαιμο του.. και ναι .. βλέπω.. τα πανακια ετοιμα να πιασουν δουλεια..χα..χα.. !!!!!
    Να πω τι όμορφο χιονι η θα με δείρεις που εχετε τοσες δυσκολιες με αυτό; ... οσοι ειναι εξω απο το χορό πολλα τραγουδια λενε λέει μια παροιμια Βαρβαρούλα μου..το καταλαβενω αλλα δεν μπορω να αντισταθω στην ομορφια του..σχώραμε..ναι;
    Ευχομαι γρήγορα να περασουν οι δυσκολιες όλες με τα καιρικα φαινομενα και να ξαναβρητε την καθημερινοτητα σας .. ομως στο τελος θα είναι μια περιπετεια που θα περασει!!! εεεε δες το και ετσι αγαπημένο μου .. πολλα πολλα φιλακιααααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο χιονάνθρωπός σου ,καλά τα λέει Βαρβάρα μου, έλα όμως που υπάρχουν άνθρωποι με παγωμένη καρδιά και είναι οι υπεύθυνοι όλων των δεινών γύρω μας!
    Μακάρι να ήταν όλα άσπρα και αγνά σαν το καθαρό χιόνι!!!!
    Καλή χρονιά Βαρβάρα μου, ελπίζω ο φιόγκος , να χάρηκε το στόλισμα του. Μην τον κρύψεις, έρχονται κι άλλες γιορτές, άσ να κάνει κι αυτός την επανάσταση του!!!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βαρβάρα μου! Τι συγκινητική ιστορία και τι χαριτωμένος χιονάνθρωπος!
    Καλή χρονιά να έχετε, με υγεία και χαρές.
    Υπομονή με το χιόνι... κι εδώ τα ίδια.
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πόσο όμορφα τα περιγράφεις Βαρβάρα μου !!! Χιόνισε και νιώσαμε στην ψυχή μας την ένοχη αίσθηση της αγνότητας !! Αλλά πόσο λίγο κρατάει αυτή η αίσθηση σήμερα και κάθε σήμερα που οι ματωμένες καρδιές χάνουν το αίμα τους και κόμπος βραχνάς μένει στο λαιμό αντί για γιορτινή κορδέλα !!
    Τα φιλιά μου και μια ζεστή αγκαλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η σιωπή των πραγμάτων κάποτε γίνεται κραυγή
    αγανάκτησης!!!

    Καλημέρα Βαρβάρα μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. «Μακάρι νά ’χα δυο καρδιές
    μες στη ζωή την ψεύτρα,
    η μια να λιώνει στις φωτιές
    κι η άλλη νά ’ναι πέτρα».
    Αυτό το ωραίο τραγούδι τής δεκαετίας τού ’60, μου θύμισε το ευαίσθητο διήγημά σου, Βαρβάρα.
    «Η καρδιά τής αγάπης έλιωνε…». Έτσι είναι η καρδιά τής αγάπης. Αναλώνεται.
    Οι κρύες καρδιές δεν κινδυνεύουν, μα είναι πάντα κρύες…
    Καλή χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ax, τί εναλλαγές συναισθημάτων ήταν αυτές, βρε κορίτσι μου?!
    Πολύ γλυκιά, τρυφερή, συγκινητική η ιστορία σου! Πόσες αλήθειες είπες, μέσα σε λίγες μόνο γραμμές...
    Ο χιονάνθρωπός σου είναι υπέροχος! Ειλικρινά υπέροχος!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά, Βαρβάρα μου!
    Και μια μεγάλη και ζεστή αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. και του χρόνου !!!! Ελπίζω το χιονι να μην μάς παγώσει την καρδιά...

    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΟΥ.
    ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!!!!!
    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ!!
    ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΞΕΤΡΕΛΑΘΗΚΕ.
    ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ.ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΖΕΣΤΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΟ ΠΑΓΩΜΕΝΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ.
    ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΤΟ 2017 ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΣΕ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ:
    ΥΓΕΙΑ,ΑΓΑΠΗ,ΕΥΤΥΧΙΑ,ΤΥΧΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑΑΑΑΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτές δεν είναι σταγόνες από μελάνι, αλλά σταγόνες ανθρωπιάς κι αγάπης ικανές να πλημμυρίσουν τον κόσμο Barby μου... Καλότυχη το 2017 και να μετράς τις σταγόνες ευτυχίας και να γίνονται ποταμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. χιονάνθρωπος με αισθήματα!!! Βαρρβούλα τον έκανες τόσο όμορφο τόσο ανθρώπινο που τον λάτρεψα ... και το κείμενό σου γεμάτο συναισθήματα και προβληματισμούς !!!! Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όλος ο πόνος είναι κρύος και απάνθρωπος,και όλα αυτά αφήνουμε να συμβούν γιατί λίγοι είναι οι άνθρωποι που έχουν ευαισθησία και τρυφερά ανιδιοτελή συναισθήματα.Ο χιονάνθρωπος σου έδειξε ότι υπάρχει ελπίδα ακόμα ....Φιλάκια Βαρβάρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πόσο δίκαιο είχε η Σμαραγδένια φίλη μας, Βαρβάρα μου, όταν μου είπε να σε διαβάσω!
    Το blog σου ξεχειλίζει γλύκα και τρυφερότητα! (Με τόσο μέλι, φυσικό!!!)
    Πολύ μου άρεσε πώς ένας απλός φιόγκος μπορεί να ομορφύνει και να ζεστάνει ακόμα και έναν χιονάνθρωπο αλλά μόνο μια ανοιχτή καρδιά μπορεί να μας ζεστάνει πραγματικά γιατί ξέρει ν΄αγαπά!
    Καλό τρυφερό και ζεστό βραδάκι θα σου ευχηθώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλύτερα χιονάνθρωπος!!!Ποσο όμορφη και συγκηνητική ιστορία !Να είσαι καλά Βαρβάρα μου καλή χρονιά με υγεία και χαρά και αγάπη .Καλή εβδομάδα !!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. η φίλη μου η Stella, που ακόμα είναι άστεγη από blog, εύχομαι να αποκτήσει σύντομα στέγη και να έχουμε τη χαρά να απολαμβάνουμε τις ζωγραφικές της δημιουργίες, με αγρούς, θάλλασσες , καραβάκια ,τοπία, παρα πολλά θέματα με πολλές τεχνικές, μου έγραψε:
    Βαρβάρα πιστεύω οτι άνθρωπος με ψυχή και καλή καρδιά που διαθέτει και χιούμορ είναι ακαταμάχητος .....!!!

    Στέλλα μου σε ευχαριστώ και σου εύχομαι άμεσα να ανοίξεις το δικό σου blog, και μου βγήκε ο τίτλος σου:καραβάκια στο Αιγαίο! τι λες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΑΓΑΠΗΜΈΝΕΣ μου φίλες,και φίλοι, που μου αφήσατε σχόλιο, σας ευχαριστώ , ένα προς ένα ξεχωριστά!Ακόμα μια φορά δεν μπορώ να απαντήσω ξεχωριστά,ο χρόνος τρέχει κι εμείς μαζί του!Βασικά, εμείς τρέχουμε ο χρόνος δεν έχει μορφή και ύλη!απλά εμείς τον προσπερνάμε και όλο και φτάνουμε πιο κοντά στο δικό μας φθαρτό τέλος!

    ας ευχηθούμε να έχουμε υγεία, αγάπη και πίστη,που είναι το βασικότερο!
    ΚΑΛΉ ΧΡΟΝΙΆ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Βαρβάρα μου, τι υπέροχα που γράφεις! Μπράβο σου!
    Σου εύχομαι ο,τι επιθυμείς για την καινούργια χρονιά!
    Με αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Μάγδα, καλή χρονιά!
      Σε ευχαριστώ!Ξέρω οτι Δεν γράφω, ενίοτε όμως προσπαθώ να αποτυπώσω αυθόρμητα τις σκέψεις μου, έτσι όπως το νοιώθω.Αν βγαίνει ομορφιά, μακάρι, χαίρομαι περισσότερο!
      Να είσαι καλά και να μας ταξιδεύεις!!!φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  19. Βαρβάρα μου τι υπέροχη ιστορία και πόσο συγκινητική! Κάθε φορά που γράφεις με καθηλώνεις με τον λόγο σου που είναι τόσο γλυκός και αληθινός! Ο χιονάνθρωπός σου είναι αξιολάτρευτος! Καλύτερα χωρίς καρδιά όμως. Γιατί να υποφέρει όπως οι άνθρωποι? Πολλά φιλάκια και μια ζεστή αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλή σου μέρα αγαπημένη μου Θάλεια!'Ετσι μου βγήκε, αφού τα...κεράκια είναι παντού!
    Σε ευχαριστώ!!!'Ελα όμως που είμαστε...άνθρωποι...
    την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή