Κυριακή 19 Μαΐου 2013

απο τις όμορφες..αντιγραφές...

ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΠΟΤΕ

Η γυναίκα μου μού πρότεινε να βγω με άλλη γυναίκα.
‘Γνωρίζεις πολύ καλά πως την αγαπάς’ μου είπε μια μέρα ξαφνιάζοντάς με.

‘Η ζωή είναι πολύ σύντομη, αφιέρωσέ της χρόνο.’
‘Μα εγώ ΕΣΕΝΑ αγαπώ’ της είπα έντονα.
‘Το ξέρω. Εξίσου όμως αγαπάς κι εκείνη.’

Η άλλη γυναίκα, την οποία η γυναίκα μου ήθελε να επισκεφθώ, ήταν η μητέρα μου, χήρα εδώ και χρόνια. Όμως οι απαιτήσεις της δουλειάς και των παιδιών με ανάγκαζαν να την επισκέπτομαι αραιά και που.’
Εκείνο το βράδυ της τηλεφώνησα και την προσκάλεσα έξω σε δείπνο και μετά για κινηματογράφο.
‘Τι συμβαίνει; Είσαι καλά;’ με ρώτησε.
Η μητέρα μου είναι από τους ανθρώπους που εκλαμβάνει ένα νυχτερινό τηλεφώνημα ή μια αναπάντεχη πρόσκληση ως αρχή κακών μαντάτων.
‘Νόμιζα πως θα ήταν καλή ιδέα να περνούσαμε λίγο χρόνο μαζί’ της απάντησα. ‘Οι δυο μας μόνοι… Τί λες;’
Σκέφθηκε λιγάκι και απάντησε: ‘Θα το ήθελα πολύ.’
Εκείνη την Παρασκευή, καθώς οδηγούσα μετά το γραφείο για να πάω να την πάρω, αισθανόμουν περίεργα. Ήταν ο εκνευρισμός που προηγείται ενός ραντεβού… Και πώς τα φέρνει η ζωή, όταν έφθασα στο σπίτι της, παρατήρησα πως και η ίδια ήταν φοβερά συγκινημένη!
Με περίμενε στην πόρτα φορώντας το παλιό καλό παλτό της, είχε περιποιηθεί τα μαλλιά της και ήταν ντυμένη με το φόρεμα με το οποίο είχε εορτάσει την τελευταία επέτειο του γάμου της. Το πρόσωπό της χαμογελούσε, ακτινοβολούσε φως, όπως το πρόσωπο ενός αγγέλου.
‘Είπα στις φίλες μου ότι θα βγω με το γιο μου και όλες τους συγκινήθηκαν’ μου είπε καθώς έμπαινε στο αυτοκίνητό μου. ‘Δεν μπορούν να περιμένουν μέχρι αύριο για να μάθουν τα πάντα για τη βραδυνή έξοδό μας.’
Πήγαμε σε ένα εστιατόριο όχι από τα καλά, αλλά με ζεστή ατμόσφαιρα. Η μητέρα μου με έπιασε από το μπράτσο σαν να ήταν ΄Η Πρώτη Κυρία της χώρας.΄
Μόλις καθήσαμε, έπρεπε εγώ να της διαβάσω τον κατάλογο με τα φαγητά. Το μόνο που ΄έπιαναν΄ τα μάτια της ήταν κάτι μεγάλες φιγούρες.
Μόλις έφθασα στη μέση του καταλόγου, σήκωσα το πρόσωπό μου. Η μαμά μου καθόταν στην άλλη άκρη του τραπεζιού και με χάζευε. Ένα νοσταλγικό χαμόγελο πέρασε από τα χείλη της.

‘Εγώ ήμουν αυτή που σου διάβαζε τον κατάλογο, όταν ήσουν μικρός, θυμάσαι;’
‘Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να ξεκουραστείς και να μου επιτρέψεις να σου ανταποδώσω τη χάρη’ απάντησα.
Κατά τη διάρκεια του γεύματος είχαμε μια ευχάριστη συζήτηση, τίποτα το εξαιρετικό, απλά το πώς περνάει ο καθένας μας κάθε μέρα.
Μιλούσαμε για ώρες, που τελικά χάσαμε την ταινία στον κινηματογράφο.
‘Θα βγω μαζί σου την επόμενη φορά, αν μου επιτρέψεις να κάνω εγώ την πρόταση’ μου είπε η μητέρα μου καθώς την επέστρεφα στο σπίτι. Την φίλησα, την αγκάλιασα.
‘Πώς πήγε το ραντεβού;’ θέλησε να μάθει η γυναίκα μου μόλις μπήκα στο σπίτι εκείνο το βράδυ.
‘Πολύ όμορφα, σ΄ευχαριστώ. Περισσότερο κι απ΄ό,τι περίμενα.’ της απάντησα.

Μερικές μέρες αργότερα η μητέρα μου ΄έφυγε΄ από ανακοπή της καρδιάς. Όλα συνέβησαν τόσο γρήγορα, δεν μπόρεσα να κάνω τίποτα.
Λίγο καιρό μετά, έλαβα έναν φακέλο από το εστιατόριο όπου είχαμε δειπνήσει η μητέρα μου κι εγώ. Μέσα είχε ένα σημείωμα που έγραφε:

‘Το δείπνο είναι προπληρωμένο. Ήμουν σχεδόν βέβαιη πως δεν θα μπορούσα να παρευρεθώ, κι έτσι πλήρωσα για δύο άτομα, για σένα και τη σύζυγό σου. Δεν θα μπορέσεις ποτέ σου να αισθανθείς τί σήμαινε εκείνη η βραδιά για μένα. Σε αγαπώ!’

Εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησα τη σπουδαιότητα του να είχα πει εγκαίρως ‘ΣΕ ΑΓΑΠΩ’.
Συνειδητοποίησα ακόμη τη σπουδαιότητα του να δίνουμε στους αγαπημένους μας το χρόνο που τους αξίζει. Τίποτα στη ζωή δεν είναι και δεν θα είναι πιο σημαντικό από την οικογένεια σου. Αφιέρωσε χρόνο σ΄αυτούς που αγαπάς, γιατί αυτοί δεν μπορούν να περιμένουν.


Εάν ζει η μητέρα σου
………. Απόλαυσε τη στιγμή.

Εάν δεν ζει
…………………….. Να τη θυμάσαι.

Εάν έχεις μητέρα
……………. Προώθησε αυτό κείμενο.
Αμέσως θα κάνεις κάποιον να αισθανθεί κάτι για κάποια που ξέχασε, για αυτό το υπέροχο ον που αποκαλείται… ΜΗΤΕΡΑ!


Και να θυμάσαι πάντοτε:

Ο χρόνος ποτέ δεν συγχωρεί!

Ούτε μπορεί να γυρίσει πίσω.

18 σχόλια:

  1. Συγκινητικότατη η ανάρτησή σου καλή μου φίλη.
    Μια αναφορά στη μητέρα που όλοι μας της χρωστάμε τόσα πολλά.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κι εσυ να είσαι καλά Ντένη μου!Οχι ότι η προσφορά του πατέρα είναι μικρότερη ή αμελητέα, πλην όμως ετυχε να είναι εδώ κοντά η γιορτή της συν το ότι το θεμα νύφη-πεθερά, εχει πολλές...προεκτάσεις...και πολλές ανατροπές!Την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ συγκινητικό το κείμενο! Και πολύ διδακτικό...
    Φιλάκια, Βarby μου, καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλη σου μέρα Ελλη μου, και χρόνια πολλά!διπλή γιορτή και σήμερα!Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και μένα μ είχε συγκινήσει αφάνταστα όταν το είχα λάβει. Πράγματι ούτε ο χρόνος γυρίζει πίσω,ούτε οι παραλείψεις συγχωρούνται.
    Φιλιά πολλά Χιονατομπαρμπουνάκι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το είχα δεί και παλιότερα σε μια ομορφότερη παραλλαγή, αλλα δεν την είχα διαθέσιμη.Ομως το νόημα παραμένει ίδιο!Μπορεί να είναι ετσι να είναι και αλλιώς.Όλα εχουν δύο όψεις.πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Kαλησπέρα..Συγνώμη για την ενόχληση..Μολις ειδα στο αναγνώστες μου έχω νέο μέλος με το όνομα kerinapoiimata
    πατώντας όμως στο εικονάκι δεν μου βγάζει κάποιο μπλογκ
    έψαξα στο google και μου εμφάνισε αυτό το μπλογκ..ήθελα να σιγουρευτώ αν πρόκειται για το ίδιο να σας ευχαριστήσω και καλωσορίσω στο μπλογκ μου και για να γίνω και γω μέλος στο μπλογκ σας..
    ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ!!!ΔΕΛΦΙΝΑΚΙ!!!ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ!!!
    θελω το e-mail σου!!!ναι, εγω εγραψα το σχόλιο!πολλά φιλια στην ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κΚΑΛΩΣ ΒΡΕΘΗΚΑΜΕ ..ΘΑ ΓΙΝΩ ΜΕΛΟΣ ΚΑΙ ΓΩ ΜΕ ΤΗ ΠΡΩΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗ ΒΟΛΤΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΣΑΣ..ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ..ΦΙΛΟΥΘΚΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΕΛΛΑΔΑ

      Διαγραφή
    2. MOΛΙΣ ΕΙΔΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ ΜΟΥ..ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΕΣ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΣΤΟ ΦΤΩΧΙΚΟ ΜΟΥ.. ΤΟ ΕΜΑΙΛ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ;

      Διαγραφή
    3. επειδή δεν μπορώ να επικοινωνήσω εκεί που λέει:επικοινωνείστε εσείς μαζί μου!
      καλη σου μέρα δελφινάκι!ε!κάποιο καλό λόγο θα έχω για να το θέλω,που δεν μπορώ να το πω στον...αέρα! χι χι!'τα φιλια μου απο Βόρεια Ελλάδα!

      Διαγραφή
    4. ΔΔΕΝ ΕΧΩ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΟΥ.. ΔΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙΣ.. ΤΕΛΟΣΠΑΝΤΩΝ ΣΟΥ ΕΣΤΕΙΛΑ ΜΟΛΙΣ ΤΩΡΑ ΕΜΑΙΛ..ΚΑΛΗΜΕΡΑ , ΦΙΛΟΥΘΚΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΚΥΠΡΟ

      Διαγραφή
  8. Barby μου είναι από τα κείμενα που στοχεύουν κατευθείαν στην Καρδιά και βρίσκουν πάντοτε το στόχο.
    Λέει στον καθένα μας πολλά και ιδιαίτερα γύρω απ αυτό το ΕΓΚΑΙΡΩΣ που χάνεται όταν το αρχειοθετούμε εν ευθέτω..
    Σε φιλώ
    Τατιάνα(τυχαίνει να είμαι συνδεδεμένη με το υπηρεσιακό profil)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημερα νονά μου! σε έχασα!!!ξερω ομως οτι εισαι παντα εκεί!!τα φιλια και την αγαπη μου!περιμενω e-mail

      Διαγραφή

  9. Νάμαι και εγώ στο κονάκι σου!
    Τα κατάφερες και με πήραν τα ζουμιά!
    Μετά πήρα αμέσως την μανούλα μου στο χωριό και τα είπαμε.
    Όχι πως δεν τα λέμε κάθε μέρα, αλλά μετά την ανάγνωση του κειμένου
    αισθάνθηκα ακόμη πιο έντονη την ανάγκη επαφής με την μάνα,μητέρα,μαμά μου!
    Εύγε και πάλι εύγε για την ανάρτηση!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΚΑΛΗΜΕΡΟΎΔΙΑ!και καλώς ηρθες στο κονάκι μου!
    Ανδρος!πανέμορφο νησί!
    Δεν έχω πάει αλλά την είδα...μέσα απο τα δικά σου μάτια!Σ΄ΈΥΧΑΡΙΣΤΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή